Jumaat, Oktober 16, 2009

PERMATA HATIKU (Part 1)


Tanggal 9 Februari 2008, tak mungkin akan kulupakan sampai bila-bila, hari paling bersejarah dalam hidupku, hari bergelarnya aku sebagai seorang isteri yang sah kepada suami yang kucintai.. Alhamdulillah hari itu semuanya berjalan lancar seperti yang dirancang.

Genap usia perkahwinan ku 2 bulan aku disahkan hamil,hanya tuhan sahaja yang tahu perasaanku tika dan saat itu, tidak dapat kugambarkan dengan kata-kata, tidak sabar rasanya untuk aku maklumkan khabar gembira itu pada suami. Aku pasti suami ku pasti teruja dan gembira kerana memang sudah menjadi lumrah bagi setiap pasangan yang berkahwin akan mengimpikan kehadiran cahaya mata sebagai pelengkap rumahtangga.

Sampai di rumah tak sabar rasanya aku menanti kepulangan suami, masa terasa terlalu lambat beredar. Saat suami tiba dirumah aku tidak terus memberitahu, ku tunggu dia relaks dan berehat sebentar dan barulah ku khabarkan berita gembira itu.. mulanya dia kelihatan terkejut, mungkin tidak percaya kerana usia perkahwinan kami masih terlalu baru. Tetapi semua itu rezeki dan amanah daripada tuhan. Dan seperti yang aku jangka suami begitu gembira dengan berita tersebut, dan saat itu juga ku menerima satu kucupan di dahi dengan ucapan.."terima kasih, sayang”..

To be continued...

Tiada ulasan: